Bültmann & Gerriets
Beyond CLIL
Pluriliteracies Teaching for Deeper Learning
von Do Coyle, Oliver Meyer
Verlag: Cambridge University Pr.
Taschenbuch
ISBN: 978-1-108-82372-2
Erschienen am 15.07.2021
Sprache: Englisch
Format: 243 mm [H] x 187 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 458 Gramm
Umfang: 216 Seiten

Preis: 34,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und schon ab dem 08. Juli in der Buchhandlung abholen

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

34,00 €
merken
Gratis-Leseprobe
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Offers an innovative, holistic and evidence-based pedagogic approach to deeper learning for all subjects of schooling.



Do Coyle is Chair in Languages Education and Classroom Pedagogy at the University of Edinburgh. Oliver Meyer is Head of the Department of Teaching English as a Foreign Language at the Johannes Gutenberg-University of Mainz. Together, they have been working on a shared vision for deeper learning across subjects and languages. The pedagogic approach presented in this book is the result of extensive collaboration with expert practitioners and researchers around the world.



Foreword; Part I. CLIL - Moving On: 1. Understanding the CLIL phenomenon - developments and directions; 2. Problematising CLIL - bringing the outside in and inside out; Part II. Pluriliteracies: Building a Pedagogical Approach for Deeper Learning: 3. Moving towards pluriliteracies; 4. The mechanics of deeper learning; 5. Drivers of deeper learning; 6. Mentoring deeper learning; Part III. Putting a Pluriliteracies Approach into Practice: 7. A paradigm shift: from classrooms to learning ecologies; 8. Learnscaping: designing ecosystems for PTL; 9. Repositioning the language classroom for pluriliteracies contexts; 10. Closing comments: the road ahead.