Bültmann & Gerriets
Global Media
The Television Revolution in Asia
von James D White
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-0-415-88404-4
Erschienen am 10.06.2010
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 17 mm [T]
Gewicht: 413 Gramm
Umfang: 306 Seiten

Preis: 28,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Through its focus, Global Media addresses a considerable lacuna in the media studies literature, which tends to have a heavy Western bias. It is an original addition to the literature on globalization, which is often abstract and anecdotal, in addition to making a major contribution to comparative research in Asia. Finally, it offers a thoughtful causal layered analysis, with a concluding argument in favor of public service television.



James D. White is Visiting Professor in the School of Public Policy and Associate Director, International Programs in the Center for Advanced Communications Policy at Georgia Tech.



Introduction 1. The Globalization Context 2. Information, Television and News 3. Case History 1 - Japan and NHK 4. Case History 2 - China and CCTV 5. Case History 3 - Hong Kong and STAR TV 6. Conclusions - Meanwhile, Back in the Future. Appendix: The GNN Planning Documents


andere Formate