Bültmann & Gerriets
Argumentation in Psychology
A Special Double Issue of Discourse Processes
von James F Voss
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-0-8058-9702-9
Erschienen am 01.02.2002
Sprache: Englisch
Format: 215 mm [H] x 176 mm [B] x 8 mm [T]
Gewicht: 231 Gramm
Umfang: 160 Seiten

Preis: 36,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 10. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

36,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This special issue of "Discourse Processes" addresses the topic of argumentation, with a number of articles illustrating how individuals employ argumentation in various contexts. It discusses a number of general issues relevant to recent psychological research on argumentation including the definition, goals and functions, structure, evaluation of arguments and argumentation, and the relation of narrativity and argumentation.



Volume 32, Number 2 & 3, 2001
Contents: J.F. Voss, J.A. Van Dyke,
Argumentation in Psychology: Background Comments. N.L. Stein, E.R. Albro, The Origins and Nature of Arguments: Studies in Conflict Understanding, Emotion, and Negotiation. M. Felton, D. Kuhn, The Development of Argumentative Discourse Skill. A. Reznitskaya, R.C. Anderson, B. McNurlen, K. Nguyen-Jahiel, A. Archodidou, S-Y. Kim, Influence of Oral Discussion on Written Argument. R.S. Bernas, N.L. Stein, Changing Stances on Abortion During Case-Based Reasoning Tasks. S.K. Brem, J. Russell, L. Weems, Science on the Web: Student Evaluations of Scientific Arguments. J.F. Voss, J.A. Van Dyke, Narrative Structure, Information Certainty, Emotional Content, and Gender as Factors in a Pseudo-Jury Decision Making Task.