Bültmann & Gerriets
The Embodied Work of Teaching
von Joan Kelly Hall, Stephen Daniel Looney
Verlag: Multilingual Matters
Reihe: NEW PERSPECTIVES ON LANGUAGE AND EDUCATION
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-78892-549-5
Erschienen am 15.10.2019
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 536 Gramm
Umfang: 244 Seiten

Preis: 151,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 14. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

151,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

The chapters in this volume build on a growing body of ethnomethodological conversation analytic research on teaching in order to enhance our empirical understandings of teaching as embodied, contingent and jointly achieved with students in the complex management of various courses of action and larger instructional projects.



Joan Kelly Hall is Professor of Applied Linguistics and Director of the Center for Research on English Language Learning and Teaching (CRELLT) at the Pennsylvania State University, USA. Her research centers on documenting the specialized interactional practices and actions of teaching-and-learning found in instructional settings. Her most recent book is Essentials of SLA for L2 Teachers: A Transdisciplinary Framework (2019, Routledge).

Stephen Daniel Looney is an Associate Teaching Professor in Applied Linguistics and Director of the International Teaching Assistant (ITA) Program in the Department of Applied Linguistics at the Pennsylvania State University, USA. His research analyzes teacher-student interaction in university STEM classrooms. He is coeditor of A Transdisciplinary Approach to International Teaching Assistants (Multilingual Matters, 2019) and has recent publications in Journal of Pragmatics and Linguistics and Education.


weitere Titel der Reihe