Bültmann & Gerriets
The Dynamics of Language and Inequality in Education
Social and Symbolic Boundaries in the Global South
von Lesley Bartlett, Joel Austin Windle, Dánie de Jesus
Verlag: Multilingual Matters
Reihe: NEW PERSPECTIVES ON LANGUAGE AND EDUCATION Nr. 77
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-78892-694-2
Erschienen am 29.02.2020
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 451 Gramm
Umfang: 186 Seiten

Preis: 130,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 12. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

130,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book contributes new perspectives from the Global South on the ways in which linguistic and discursive boundaries shape inequalities in educational contexts, ranging from Amazonian missions to Mongolian universities, using critical ethnographic and sociolinguistic analyses.



Joel Austin Windle is Professor of Modern Languages, Fluminense Federal University, Brazil and Adjunct Senior Research Fellow at Monash University, Australia. He is the author of Making Sense of School Choice (Palgrave, 2015, Winner of the Raewyn Connell and Stephen Crook prizes).

Dánie de Jesus is Professor of English, Federal University of Mato Grosso, Brazil. He has edited volumes in Portuguese entitled Critical Perspectives on Language Teaching (Pontes, 2017) and Studies on Gender: Identities, Discourse and Education (Pontes, 2017).

Lesley Bartlett is Professor of Educational Policy Studies at the University of Wisconsin-Madison, USA. She is co-author (with Frances Vavrus) of Rethinking Case Study Research (Routledge, 2015) and co-editor (with Ameena Ghaffar-Kucher) of Refugees, Immigrants, and Education in the Global South: Lives in Motion (Routledge, 2012).


weitere Titel der Reihe