Bültmann & Gerriets
Culturally Responsive Schooling for Indigenous Mexican Students
von William Perez, Rafael Vásquez
Verlag: Multilingual Matters
Reihe: Bilingual Education & Bilingua Nr. 141
Reihe: Bilingual Education & Bilingualism
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-1-80041-753-3
Erschienen am 12.03.2024
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 457 Gramm
Umfang: 190 Seiten

Preis: 131,20 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 14. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

131,20 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

This book uncovers the social and educational experiences of young Indigenous immigrants in the US. Highlighting the multilingual and multicultural diversity of Latin American immigrants, it explores how policymakers and educators can effectively support Indigenous students' multilingualism, ethnic identity development and educational success.



William Perez is Professor in the School of Education at Loyola Marymount University, USA. His research is centered in multilingualism and Indigenous studies and he is particularly interested in the experience of undocumented students, Latinx undocumented youth civic engagement and Latinx higher education access.

Rafael Vásquez is Chief Behavioral Scientist at the Los Angeles County Department of Public Health and Vice President of the Board of Directors for the Mixteco Indígena Community Organizing Project. He conducts research on academic persistence, community engagement and development, diversity and social justice and youth identity development.


weitere Titel der Reihe