Bültmann & Gerriets
Introduction to Computer Graphics
Using Java 2D and 3D
von Frank Klawonn
Verlag: Springer London
Reihe: Undergraduate Topics in Computer Science
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-1-84628-848-7
Auflage: 2008
Erschienen am 07.02.2008
Sprache: Englisch
Umfang: 286 Seiten

Preis: 34,99 €

34,99 €
merken
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Basic principles of two-dimensional graphics.- Drawing lines and curves.- Areas, text and colours.- Basic principles of three-dimensional graphics.- Modelling three-dimensional objects.- Visible surface determination.- Illumination and shading.- Special effects and virtual reality.



This book provides an introduction to the most important basic concepts of computer graphics. It couples the technical background and theory immediately with practical examples and applications. The reader can follow up the theory and then literally see the theory at work in numerous example programs. With only elementary knowledge of the programming language Java, the reader will be able to create his or her own images and animations immediately using Java 2D and Java 3D. A website for this book includes programs with source code, exercises with solutions and slides as teaching material.


weitere Titel der Reihe