Bültmann & Gerriets
Citizen Marketer Osdp P
von Joel Penney
Verlag: Oxford University Press, USA
Reihe: Oxford Studies in Digital Poli
Taschenbuch
ISBN: 978-0-19-065806-9
Erschienen am 06.06.2017
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 152 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 386 Gramm
Umfang: 264 Seiten

Preis: 45,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. Juli in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

The Citizen Marketer explores how everyday people circulate political media messages in the hopes of persuading peers and shaping the public mind. By examining the logics behind spreading political memes, hashtags, and more, Joel Penney charts the promises of citizen marketing for expanding democratic participation, as well as the risks that these practices pose for polarization, the trivialization of issues, and control and manipulation byelites.



  • Acknowledgements

  • Chapter 1: The Citizen Marketer Approach to Political Action

  • Chapter 2: The Historical Lineage of the Citizen Marketer

  • Chapter 3: Self-Labeled and Visible Identities

  • Chapter 4: Political Fans and Cheerleaders

  • Chapter 5: News Spreaders and Agenda-Setters

  • Chapter 6: Towards a Critical Literacy of the Citizen Marketer Approach

  • Methodological Appendix

  • Notes

  • References

  • Index



Joel Penney is Assistant Professor at the School of Communication and Media at Montclair State University.


andere Formate
weitere Titel der Reihe