Bültmann & Gerriets
Flow
The Rhythmic Voice in Rap Music
von Mitchell Ohriner
Verlag: Oxford University Press, USA
Reihe: Oxford Studies in Music Theory
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-067041-2
Erschienen am 03.09.2019
Sprache: Englisch
Format: 244 mm [H] x 164 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 572 Gramm
Umfang: 292 Seiten

Preis: 59,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 10. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Flow theorizes the rhythm of the rapping voice at the intersection of music, speech, and poetry. Author Mitchell Ohriner addresses pressing questions in theories of musical rhythm and meter through a combination of computational music analysis and humanistic close reading.



  • List of acronyms

  • Introduction

  • On reproducible research in the humanities

  • Conventions

  • About the Companion Website

  • Part I. Representing Flow

  • 1: Flow in rap music: three sources of confusion and a strategy for clarity

  • 2: A corpus for rap music analysis

  • 3: From rhythm to accent, from sound to rhyme

  • 4: From accent to vocal groove

  • 5: Features of flow in the genre and the artist

  • Part II. Three Flows

  • 6: Flow, metric complexity, and text in Eminem

  • 7: Flow, groove, and beat in Black Thought

  • 8: Flow and free rhythm in Talib Kweli

  • Glossary

  • Works cited

  • Index



Mitchell Ohriner has earned degrees in music composition and music theory from the Universities of Colorado and Indiana and taught music theory at Washington University in St. Louis, Shenandoah University in Winchester, VA, and the University of Denver. His work on rap music, rhythm, expressive timing, and computational music analysis appears in journals, conference proceedings, and edited volumes. He lives in Denver with his wife and two sons.


andere Formate
weitere Titel der Reihe