Bültmann & Gerriets
Presidential Campaigning in the Internet Age
von Jennifer Stromer-Galley
Verlag: Oxford University Press, USA
Reihe: Oxford Studies in Digital Poli
Taschenbuch
ISBN: 978-0-19-069405-0
Auflage: 2nd edition
Erschienen am 28.08.2019
Sprache: Englisch
Format: 233 mm [H] x 156 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 434 Gramm
Umfang: 304 Seiten

Preis: 27,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. Juli in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

  • List of Figures

  • Acknowledgments

  • 1. Introduction: The Paradox of Digital Campaigning in a Democracy

  • 2. 1996: Mass-Mediated Campaigning in the Nascent Internet Age

  • 3. 2000: Experimentation in the Internet Age

  • 4. 2004: The Paradigm Shift

  • 5. 2008: Networked Campaigning and Controlled Interactivity

  • 6. 2012: The Datafication of Controlled Interactivity

  • 7. 2016: The Hybrid Persuasion Environment of Mass-Targeted Campaigning

  • 8. Conclusion: Shifting Practices of Political Campaigns and Political Culture

  • Notes

  • References

  • Index



Jennifer Stromer-Galley is Professor of Information Studies and Director for the Center for Computational and Data Sciences at Syracuse University.



Presidential Campaigning in the Internet Age challenges popular claims about the democratizing effect of Digital Communication Technologies (DCTs). Citizen involvement in the campaign historically has been and, as this book shows, continues to be a means to an end: winning the election for the candidate. For all the proliferation of apps to download, polls to click, videos to watch, and messages to forward, the decidedly undemocratic view of controlled interactivity is how most campaigns continue to operate.


andere Formate
weitere Titel der Reihe