Bültmann & Gerriets
Hearing Homophony
Tonal Expectation at the Turn of the Seventeenth Century
von Megan Kaes Long
Verlag: Oxford University Press, USA
Reihe: Oxford Studies in Music Theory
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-085190-3
Erschienen am 01.05.2020
Sprache: Englisch
Format: 239 mm [H] x 155 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 558 Gramm
Umfang: 300 Seiten

Preis: 119,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 10. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

  • Acknowledgements

  • About the Companion Website

  • Chapter 1: How We Got into Harmonic Tonality, and How to Get Out

  • Chapter 2: La questione della lingua: Transmission and Translation of Musical Style

  • Chapter 3: The Work of the Words

  • Chapter 4: Halves Requiring Completion

  • Chapter 5: From Phrase Structure to Form: The Balletto

  • Chapter 6: Tonal Orientation: New Tools for Navigating the Formal Landscape

  • Chapter 7: Humanism and the Invention of Homophony

  • Epilogue

  • Bibliography

  • Index



Megan Kaes Long is Assistant Professor of Music Theory at Oberlin College Conservatory of Music. Her work explores sixteenth- and seventeenth-century secular song traditions, the theories that describe them, and the ways in which they inform the histories of modality and tonality.



In Hearing Homophony, Megan Kaes Long presents a groundbreaking model for understanding tonality and its origins, examining it through the lens of popular songs of late-Renaissance Western Europe.


andere Formate
weitere Titel der Reihe