History of Universities: Volume XXXIV/2 Teaching Ethics in Early Modern Europe von Mordechai Feingold Verlag: Early English Text Society Reihe: History of Universities Gebundene Ausgabe ISBN: 978-0-19-285754-5 Erschienen am 19.02.2022 Sprache: Englisch Format: 224 mm [H] x 145 mm [B] x 20 mm [T] Gewicht: 408 Gramm Umfang: 224 Seiten
Preis: 105,50 € keine Versandkosten (Inland)
Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 7. November in der Buchhandlung abholen.
Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag. Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext
Valentina Lepri, Danilo Facca, Matthias Roick
Articles
Preface
From University to Court: Academic Moral Philosophy and Noble Virtues
Rodrigo de Arriaga (1592-1667) in Prague: Jesuit Teaching on Ethics between Philosophy and Theology
Ethics and Disciplines at Helmstedt: Aristotelian Debates in the Twilight of the Career of Nicolaus Andreae Granius (1607-1617)
The Ethica Section in Wolfenbüttel and the Role of 'Academic' Writings in Early Modern Ethics
Shifting from Aristotelianism to Modern Theories: Lessons on Ethics and State Power by Johann Weiss, Professor of Ethics and Politics at Giessen
Virtutes docuit sedulitate bona: Johann Barthold Niemeier and the Teaching of Ethics in Late Seventeenth-Century Helmstedt
Forming a Moral Conscience at School: Aristotle, Melanchthon and Franz Tidike's (1564-1617) Isagoge Ethica
Minor Virtues? The Nicomachean Ethics and the Teaching of Rhetoric at the Akademia Zamojska
The Emblems of the Altdorf Academy: Emblematic Pedagogy and Nuremberg Civic Culture
Reviews
Universitäre Gelehrtenkultur vom 13.-16. Jahrhundert, eds Jan-Hendryk de Boer, Marian Füssel und Maximilian Schuh
Paul F. Grendler, The Jesuits and Italian Universities 1548-1773
Mary Clapinson, A Brief History of the Bodleian Library, Revised Edition
Enrique González González, with the collaboration of Víctor Gutiérrez Rodríguez, El Poder de las Letras. Por una historia social de las universidades de la América hispana en el periodo colonial
Ethan Schrum, The Instrumental University, Education in Service of the National Agenda after World War II
Bernard Lightman and Bennett Zon (eds), Victorian Culture and the Origin of Disciplines
Stephen Whitfield, Learning on the Left, Political Profiles of Brandeis University
History of Universities XXXIV/2 contains the customary mix of learned articles and book reviews which makes this publication an indispensable tool for the historian of higher education.