Bültmann & Gerriets
The Imaginary Museum of Musical Works
An Essay in the Philosophy of Music
von Lydia Goehr
Verlag: Oxford University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-19-532478-5
Erschienen am 01.09.2007
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 521 Gramm
Umfang: 370 Seiten

Preis: 58,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 16. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

58,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Lydia Goehr is Professor of Philosophy and Aesthetic Theory at Columbia University. She is also author The Quest for Voice: Music, Politics, and the Limits of Philosophy, the forthcoming Elective Affinities: Musical Essays of the History of Aesthetic Theory, and co-editor of The Don Giovanni Moment: Essays on the Legacy of an Opera.



  • Foreword

  • Introductory Essay: His Master's Choice

  • Introduction

  • Part I. The Analytic Approach

  • 1: A Nominalist Theory of Musical Works

  • 2: A Platonist Theory of Musical Works

  • 3: The Limits of Analysis and the Need for History

  • Part II. The Historical Approach

  • 4: The Central Claim

  • 5: Musical Meaning: From Antiquity to the Enlightenment

  • 6From Romantic Transcendence and the Separability Principle: Musical Meaning:

  • 7: Musical Production without the Work-Concept

  • 8: After 1800: The Beethoven Paradigm

  • 9: Werktreue: Confirmation and Challenge in Contemporary Movements

  • Bibliography of Works Cited

  • Index



In this book, Lydia Goehr describes how the concept of a musical work fully crystallized around 1800, and subsequently defined the norms, expectations, and behavioral patterns that have come to characterize classical musical practice. The description is set in the context of a more general philosophical account of the rise and fall of concepts and ideals, and of their normative functions; at the same time, debates amongst conductors, early-music performers, andavant-gardists are addressed.