Bültmann & Gerriets
Specters of Democracy
Blackness and the Aesthetics of Politics in the Antebellum U.S.
von Ivy G. Wilson
Verlag: Oxford University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-19-534035-8
Erschienen am 01.06.2011
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 386 Gramm
Umfang: 250 Seiten

Preis: 43,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 8. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

  • Acknowledgments

  • Introduction. In the Shadows of Citizenship: African Americans and the Alterity of Democracy

  • Version and Subversion: The Aurality of Democratic Rhetoric

  • 1.: Frederick Douglass's "Glib-tongue": African American Rhetoric and the Language of National Belonging

  • 2.: Merely Rhetorical: Virtual Democracy in Clotel

  • 3.: Rhythm Nation: African American Poetics and the Discourse of Freedom

  • 4.: . Black and Tan Fantasy: Walt Whitman, African Americans, and Sounding the Nation

  • Imagining the Nation and Democratic Visuality

  • 5.: Framing the Margins: Geometries of Space and the Aesthetics of Nationalism

  • 6.: The Spectacle of Disorder: Race, Decoration, and the Social Logic of Space

  • 7.: The Colored Museum

  • Conclusion. Shadow and Act Redux

  • Works Cited



Assistant Professor of English at Northwestern University.



Specters of Democracy examines how figurations of blackness were used to illuminate the fraught relationship between citizenship, equality, and democracy in the antebellum U.S. Through close readings of Frederick Douglass, William Wells Brown, Frances Ellen Watkins Harper, and Walt Whitman (on aurality), and Herman Melville, William J. Wilson, and a host of genre painters (on visuality), the book reveals how the difficult tasks of representing African Americans-both enslaved and free-in imaginative expression was part of a larger dilemma concerning representative democracy itself.


andere Formate