Bültmann & Gerriets
Youth Leaving Foster Care
A Developmental, Relationship-Based Approach to Practice
von Wendy B Smith
Verlag: Sydney University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-537559-6
Erschienen am 08.03.2011
Sprache: Englisch
Format: 236 mm [H] x 165 mm [B] x 28 mm [T]
Gewicht: 558 Gramm
Umfang: 320 Seiten

Preis: 98,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 23. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

This is the first comprehensive text to focus on youth emerging from care, offering a new theoretical framework to guide students, practitioners, administrators, and policymakers. The book features case vignettes, recommendations for practice and programs, and a multidimensional perspective on the effects of maltreatment on development, and common mental health disorders and treatment.



  • Introduction

  • Part I. Setting the Stage

  • Chapter 1. The Child Welfare System as Context

  • Chapter 2. Theoretical Perspectives

  • Part II. Development

  • Chapter 3. Neurobiology and Development

  • Chapter 4. The Importance of Early Attachments

  • Chapter 5. Adolescent Development in Foster Care

  • Part III. Mental Health

  • Chapter 6. Anxiety, Trauma, and Posttraumatic Stress Disorders

  • Chapter 7. Mood Disorders and Self Harm

  • Chapter 8. Substance Abuse

  • Chapter 9. Mental Health Dimensions of Delinquency

  • Part IV. Program Considerations

  • Chapter 10. Populations Needing Special Attention

  • Chapter 11. The Transition to Adulthood: Education, Employment, and Relationships

  • Chapter 12. Transitional Living Programs: Best Practices

  • Part V. Future Directions

  • Chapter 13. Policy Implications and Directions for Future Research



Wendy B. Smith, PhD, is Director of Instructional Enhancement and Adjunct Professor at the University of Southern California School of Social Work.


andere Formate