Bültmann & Gerriets
The Music of the Future
Sound and Vision in the Caribbean
von Martin Munro
Verlag: Oxford University Press, USA
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-775979-0
Erschienen am 02.08.2024
Sprache: Englisch
Format: 237 mm [H] x 163 mm [B] x 19 mm [T]
Gewicht: 472 Gramm
Umfang: 216 Seiten

Preis: 96,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

In this book, author Martin Munro offers a new path into Caribbean studies based on sound. He argues that to understand and begin to transform the past, present, and future of Caribbean studies, historians must do so at the node of both sound and vision. It is a transnational, multidisciplinary study that will interest anyone who knows or wishes to learn about the Caribbean.



Martin Munro is Winthrop-King Professor of French and Francophone Studies at Florida State University. He previously worked in Scotland, Ireland, and Trinidad. His publications include Writing on the Fault Line: Haitian Literature and the Earthquake of 2010 (Liverpool University Press, 2014), Tropical Apocalypse: Haiti and the Caribbean End Times (Liverpool University Press, 2015), and Listening to the Caribbean: Sounds of Slavery, Revolt, and Race (Liverpool University Press, 2022). He is Director of the Winthrop-King Institute for Contemporary French and Francophone Studies at Florida State.



  • Introduction: Sound Clashes

  • Chapter One: Sounding Francophone Caribbean Poetics

  • Chapter Two: Time Out in Trinidad: White "Expatriates" in the Late Colonial Period

  • Chapter Three: Sound Touristics

  • Chapter Four: Who Stole the Soul? Rhythm and Race in the Digital Age

  • Coda: The Music of the Future

  • Index


andere Formate