Bültmann & Gerriets
Modern Makeovers
Handbook of Modernity in South Asia
von Saurabh Dube
Verlag: Sydney University Press
Reihe: Oxford India Handbooks
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-807404-5
Erschienen am 21.12.2011
Sprache: Englisch
Format: 193 mm [H] x 251 mm [B] x 25 mm [T]
Gewicht: 671 Gramm
Umfang: 304 Seiten

Preis: 69,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 5. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

69,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Modern Makeovers examines the conditions, limitations, and possibilities of modernity in contemporary contexts of politics, culture, and the arts in the South Asian context.



  • Preface

  • 1: Modern Makeovers: An Introduction (Saurabh Dube)

  • SECTION I: IMPERIAL IMPLICATIONS

  • 2: The Strange Death of an Imperial Ideal: The Case of Civis Britannicus (Mrinalini Sinha)

  • 3: Can the Postcolonial Begin? Deprovincializing Assam (Bodhisattva Kar)

  • 4: Maladies of Modernity: Malaria and the Making of Burdwan Fever (Rohan Deb Roy)

  • 5: The Mofussil and the Modern: The Discreet Charms of Kangal Harinath (Atig Ghosh)

  • SECTION II: PROBING POLITICS

  • 6: Minority and Modernity: B.R. Ambedkar and Dalit Politics (Anupama Rao)

  • 7: Gandhi's Religion (Ajay Skaria)

  • 8: Apocalyptic Effects: Questions of Globalization and Islam (Faisal Devji)

  • 9: A Pattern for National Modernity: Politics in Pakistan (Ian Bedford)

  • SECTION III: CRITICAL CULTURES

  • 10: Ripening with the Earth: On Maturity and Modernity in South India (Anand Pandian)

  • 11: Modern Senses: Of Selves, Citizens, Nationals, and Subjects (Véronique Bénéï)

  • 12: The Intellectual's Hidden Body: Affect and Mood in Family Planning (Kalpana Ram)

  • 13: Ethno-logics: Paradigms of Modern Identity (Townsend Middleton)

  • SECTION IV: AFFECTING ARTS

  • 14: Advertising in India: Genealogies of the Consumer Subject (Arvind Rajagopal)

  • 15: Architectonic Improvisations: Modern Design in Postcolonial India (Jaideep Chatterjee)

  • 16: Making Art Modern: Revisiting Modernism in India (Sanjukta Sunderasan)

  • 17: Afterword (Prathama Banerjee)

  • Notes on Contributors



Saurabh Dube is Professor, Department of History and Centre for Asian and African Studies, El Colegio de México, Mexico.


weitere Titel der Reihe