Bültmann & Gerriets
The Mendelssohns
Their Music in History
von John Michael Cooper, Julie D Prandi
Verlag: Sydney University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-816723-5
Erschienen am 16.01.2003
Sprache: Englisch
Format: 243 mm [H] x 164 mm [B] x 29 mm [T]
Gewicht: 758 Gramm
Umfang: 406 Seiten

Preis: 355,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 13. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

355,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Since about 1970 there has been a veritable renaissance in scholarship and performances concerning the works of Felix Mendelssohn Bartholdy and Fanny Hensel. The essays in this book, presenting the findings of three generations of members of the international community of Mendelssohn/Hensel scholars, constitute a compendium of cutting-edge research relating to these two important representatives of nineteenth-century musical culture.



  • Preface

  • List of Plates

  • List of Figures

  • List of Tables

  • List of Musical Examples

  • List of Contributors

  • Abbreviations

  • Part I: Sources and Source Problems

  • 1.: Ralf Wehner: 'It seeems to have been lost': On Missing and Recovered Mendelssohn Sources

  • 2.: Pietro Zappalà: Editorial Problems in Mendelssohn's Organ Preludes, Op. 37

  • 3.: John Michael Cooper: Mendelssohn's TwoInfelice Arias: Problems of Sources and Musical Identity

  • Part II: Individual Works

  • 4.: Peter Ward Jones: Mendelssohn's First Composition

  • 5.: Wolfgang Dinglinger: The Programme of Mendelssohn's 'Reformation' Symphony, Op. 107

  • 6.: Julie D. Prandi: Kindred Spirits: Mendelssohn and Goethe, Die erste Walpurgisnacht

  • 7.: Thomas Schmidt-Beste: Just how 'Scottish' is the 'Scottish' Symphony? Thoughts on Poetic Content and Form in Mendelssohn's Opus 56

  • Part III: Repertoires

  • 8.: Christoph Hellmundt: 'Indessen wollte ich mich Ihnen gern gefällig beweisen': On Some Occasional Works, with an Unknown Composition by Mendelssohn

  • 9.: Monika Hennemann: 'So kann ich es nicht componiren': Mendelssohn, Opera, and the Libretto Problem

  • 10.: Douglass Seaton: Mendelssohn's Cycles of Songs

  • Part IV: Felix and Fanny

  • 11.: Hans-Günter Klein: Similarities and Differences in the Artistic Development of Fanny and Felix Mendelssohn Bartholdy in a Family Context: Observations on Selected Works from 1820 to 1823 in the Berlin Autograph Volumes

  • 12.: R. Larry Todd: On Stylistic Commonalities in the Music of Fanny Hensel and Felix Mendelssohn Bartholdy

  • 13.: Camilla Cai: Virtuoso Texture in Fanny Hensel's Piano Music

  • 14.: Françoise Tillard: Felix Mendelssohn and Fanny Hensel: The Search for Perfection in Opposing Private and Public Works

  • Part V: Reception History

  • 15.: William A. Little: Felix Mendelssohn and his Place in the Organ World of his Time

  • 16.: Friedhelm Krummacher: Epigones of an Epigone? Concerning Mendelssohn's String Quartets--and the Consequences

  • 17.: Marian Wilson Kimber: The Composer as Other: Gender and Race in the Biography of Felix Mendelssohn

  • Select Bibliography

  • Index