Bültmann & Gerriets
Divers Greek Trag Cont Us Stage Clpr C
von Powers
Verlag: Oxford University Press
Reihe: Classical Presences
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-877735-9
Erschienen am 16.10.2018
Sprache: Englisch
Format: 218 mm [H] x 145 mm [B] x 23 mm [T]
Gewicht: 499 Gramm
Umfang: 248 Seiten

Preis: 116,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 6. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

This volume investigates a cross-section of performances of Greek tragedy on the contemporary American stage that have been produced by or for minority communities to challenge the long-standing stereotypes and political and social practices that have contributed to the marginalization of these cultures.



  • Frontmatter

  • List of Figures

  • 0: Introduction

  • 1: 'The Black Body' in Take Wing and Soar's MEDEA and Pecong and The Classical Theatre of Harlem's Trojan Women

  • 2: 'Executing Stereotypes' in Luis Alfaro's Electricidad, Oedipus El Rey, and Mojada

  • 3: Representing 'Woman' in Split Britches' Honey I m Home: The Alcestis Story, The Faux-Real Theatre Company's Oedipus Rex XX/XY, and Douglas Carter Beane and Lewis Flynn's Lysistrata Jones

  • 4: 'Disidentification' in Allain Rochel's Bacchae, Tim O'Leary's The Wrath of Aphrodite, and Aaron Mark's Another Medea

  • 5: Challenging the Stereotype of the 'Disabled Veteran' in Aquila Theatre's A Female Philoctetes and Outside the Wire's Ajax

  • Endmatter

  • Works Cited

  • Index



Melinda Powers is an Associate Professor in the Department of English at John Jay College of Criminal Justice and in the Ph.D. Program in Theatre and Performance at The Graduate Center, City University of New York. She specializes in historiography, performance theory, ancient Greek, and contemporary theatre. She is the author of Athenian Tragedy in Performance: A Guide to Contemporary Studies and Historical Debates (University of Iowa Press, 2014), as well as several articles on the reception of Greek drama.


andere Formate
weitere Titel der Reihe