Bültmann & Gerriets
Byzantine Art
von Robin Cormack
Verlag: Oxford University Press
Reihe: Oxford History of Art
Hardcover
ISBN: 978-0-19-877879-0
Auflage: 2nd edition
Erschienen am 08.05.2018
Sprache: Englisch
Format: 239 mm [H] x 169 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 528 Gramm
Umfang: 272 Seiten

Preis: 37,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und schon ab dem 15. Oktober in der Buchhandlung abholen

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

A beautifully illustrated, new edition of the best single-volume guide to Byzantine art, providing an introduction to the whole period and range of styles.



  • Preface

  • 1: Rome with a Christian Face? : Early Byzantine Art 330-527

  • 2: In the Shadow of St Sophia: Byzantine Art in the Sixth Century and its Aftermath 527-680

  • 3: The Definition of an Orthodox Christian Empire: Byzantine Art 680-843

  • 4: Developments and Diversions in the Consolidated Empire: Middle Byzantine Art 843-1071

  • 5: The New Spirituality of the Eleventh Century and the World of the Twelfth Century

  • 6: Art in the Service of a Failing Society: Late Byzantine Art 1204-1453

  • 7: Rethinking Byzantine Art: An Epilogue for the new second edition

  • Notes

  • Timeline

  • Glossary

  • Further Reading

  • Museums and Websites

  • List of Illustrations

  • Index



Robin Cormack is Professor Emeritus in the History of Art at the Courtauld Institute of Art, University of London. He is author of Writing in Gold: Byzantine Society and its Icons (1985), The Byzantine Eye: Collected Studies in Art and Patronage (1989), Painting the Soul: Icons, Death Masks, Shrouds (1997), and Icons (2007, 2014).
He co-operated in the production of the film A Window to Heaven (Getty Foundation and Metropolitan Museum of Program for Art on Film, 1990), and was the Royal Academy consultant for the exhibitions From Byzantine to El Greco (1987), The Art of Holy Russia: Icons from Moscow 1400-1660 (1998), and Byzantium 330-1453 (2008-9).


andere Formate
weitere Titel der Reihe