Bültmann & Gerriets
The Arts of Disruption
Allegory and Piers Plowman
von Nicolette Zeeman
Verlag: Oxford University Press
Reihe: Oxford Studies in Medieval Lit
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-886024-2
Erschienen am 06.10.2020
Sprache: Englisch
Format: 236 mm [H] x 155 mm [B] x 33 mm [T]
Gewicht: 839 Gramm
Umfang: 466 Seiten

Preis: 138,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 28. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung
Klappentext

  • Introduction: Allegory and Undoing

  • Excursus: Personifications in Dialogue and Debate

  • Part 1

  • 1: The Hypocritical Figure

  • 2: Ethical Adjacency in Piers Plowman

  • Part 2

  • 3: Animate Oppositions

  • 4: Opposition and Debate in Piers Plowman

  • Part 3

  • 5: Anger, Insult, and Rebuff

  • 6: Sharp Words and Violent Gestures in Piers Plowman

  • Part 4

  • 7: Natural Entropy and Piers Plowman

  • 8: The Sad Vices

  • Part 5

  • 9: Piers Plowman and the Grail Romances

  • 10: Tales of Piers and Perceval: Langland, Romance Aventure, and Doing well

  • Conclusion: Undoing Well

  • Appendix: Langland and Marguerite Porete



Nicolette Zeeman is Professor of Medieval and Renaissance English at King's College and in the Faculty of English, University of Cambridge. Author of Piers Plowman and the Medieval Discourse of Desire (2006), she co-edited with Jean Michel Massing and contributed to King's College Chapel 1515-2015: Art, Music and Religion in Cambridge (2014), and, with Dallas Denery II and Kantik Ghosh, Uncertain Knowledge: Scepticism, Relativism, and Doubt in the Middle Ages (2014). She is interested in and has also published on Chaucer, medieval literary theory, song, scepticism, mythography, and the chivalric 'idol'. She is working on personification, the Gawain Poet, and developing a project on the theory of the idol in later medieval culture.



This volume offers original readings of Piers Plowman and rethinks the genre of allegorical narrative in the Middle Ages. It presents five studies of allegorical narratives with implications for different aspects of medieval culture.


andere Formate
weitere Titel der Reihe