Bültmann & Gerriets
History of Universities: Volume XXXVI / 2
von Mordechai Feingold
Verlag: Oxford University Press
Reihe: History of Universities
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-19-890173-0
Erschienen am 07.03.2024
Sprache: Englisch
Format: 218 mm [H] x 145 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 522 Gramm
Umfang: 288 Seiten

Preis: 90,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 7. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

  • 1: Jarrik Van Der Biest: From Cathedral of the Mind to Bulwark of Orthodoxy: The Professionalisation of the Theology Curriculum at the University of Louvain, 1432-1600

  • 2: Eloise Davies: Beyond the Jesuit College: the Role of Cambridge's 'Puritan' Colleges in European Politics and Diplomacy, 1603-1625

  • 3: J.C.L. Hettrick: 'Is it you will undertake to teach the universities?' Thomas Hobbes and the University of Oxford

  • 4: Emily Kent: 'Minimizing' Marin Mersenne: Tracing the Intellectual Culture of a Seventeenth-Century Parisian Convent

  • 5: Michael Jaworzyn: Unorthodox Conceptions of the Cartesian Mind, Inside and Outside the University of Leiden: Geulincx, Bontekoe, and Houbraken

  • 6: Jacob Donald Chatterjee: Christ Church, Oxford, Anglican Moral Theology, and the Reception of John Locke's Essay Concerning Human Understanding, c. 1689-1725

  • 7: Alasdair Raffe: University Divinity and Intellectual Innovation in Eighteenth-Century Scotland: The Case of John Simson (1667-1740)

  • 8: Lewis Ashman: David Gregory's and John Keill's Newtonian pedagogy: Oxford and the Scottish reception of Isaac Newton's natural philosophy

  • 9: Jin-Woo Choi: 1709: A Winter of Content in the Republic of Meteorological Letters

  • 10: Natasha Bailey: The Fate of the Soul in Mid-Eighteenth-Century Oxford: An Undergraduate's Conjectures

  • 11: Eleá de la Porte: Beyond the Ars Historica: the Role of Learned Societies and Academic Prize Contests in Shaping Dutch Historical Thought, 1750-1810

  • 12: Morgan Golf-French: Teaching Race in the German Enlightenment: Christoph Meiners' History of Humanity in Institutional Context

  • Reviews

  • David A. Lines, The Dynamics of Learning in Early Modern Italy. Arts and Medicine at the University of Bologna

  • Valentina Lepri, Knowledge Transfer and the Early Modern University. Statecraft and Philosophy at the Akademia Zamojska (1595-1627)

  • Cristiano Casalini, ed., Jesuit Philosophy on the Eve of Modernity 274



History of Universities XXXVI/2 contains the customary mix of learned articles and book reviews which makes this publication an indispensable tool for the historian of higher education.


andere Formate
weitere Titel der Reihe