Bültmann & Gerriets
Re-Enchantment of the World
Art Versus Religion
von Gordon Graham
Verlag: OUP UK
Hardcover
ISBN: 978-0-19-958137-5
Erschienen am 18.02.2010
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 306 Gramm
Umfang: 212 Seiten

Preis: 43,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 28. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

43,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

The Re-enchantment of the World is a philosophical exploration of the role of art and religion as sources of meaning in an increasingly material world dominated by science. Gordon Graham takes as his starting point Max Weber's idea that contemporary Western culture is marked by a 'disenchantment of the world' -- the loss of spiritual value in the wake of religion's decline and the triumph of the physical and biological sciences. Relating themes in Hegel, Nietzsche, Schleiermacher, Schopenhauer, and Gadamer to topics in contemporary philosophy of the arts, Graham explores the idea that art, now freed from its previous service to religion, has the potential to re-enchant the world. In so doing, he develops an argument that draws on the strengths of both 'analytical' and 'continental' traditions of philosophical reflection.



Gordon Graham is Henry Luce III Professor of Philosophy and the Arts, Princeton Theological Seminary.



  • Preface and acknowledgements

  • I: Spheres of Meaning

  • II: Secularization, secularism and disenchantment

  • III: Seeing the sacred

  • IV: Telling a different story

  • V: Singing a new song

  • VI: Replacing sacred space

  • VII: The art of festival and the dance of life

  • Conclusion

  • Bibliography

  • Index