Bültmann & Gerriets
A New Social Contract in a Latin American Education Context
von D. Streck
Verlag: Springer New York
Reihe: Postcolonial Studies in Educat
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-230-10538-6
Auflage: 2010 edition
Erschienen am 19.01.2011
Sprache: Englisch
Format: 211 mm [H] x 145 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 340 Gramm
Umfang: 187 Seiten

Preis: 54,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 30. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

A New Social Contract in a Latin American Education Context is committed to what has become known as "perspective of the South:" understanding the South not as a geographical reference but as a vindication of the existence of ways of knowing and of living which struggle for their survival and for a legitimate place in a world where the respect for difference is balanced with the right for equality. The metaphor of the new social contract stands for the desire to envision another world, which paradoxically cannot but spring out of the entrails of the existing one. Could the same contract under which the colonial orders were erected serve as a tool for decolonizing relations, knowledge, and power? Consequently, what kind of education could effectively help structure a new social contract? These are some of the questions Streck addresses.



DANILO ROMEU STRECK Director of the Graduate School of Education at the University of the Sinos Valley, Brazil.



A Scenario for Education The New Social Contract: A Map for Educators Emil (Rousseau) and the Limits of Citizenship Autonomy Revisited The Political-pedagogical Dimension of Participatory Budgeting (PB) Pedagogy for a New Social Contract: Some Propositions


andere Formate
weitere Titel der Reihe