Bültmann & Gerriets
Performance Affects
Applied Theatre and the End of Effect
von J. Thompson
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-230-22160-4
Auflage: 2009 edition
Erschienen am 28.04.2009
Sprache: Englisch
Format: 218 mm [H] x 142 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 363 Gramm
Umfang: 205 Seiten

Preis: 56,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 28. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Performance Affects explores performance projects in disaster and war zones to argue that joy, beauty and celebration should be the inspiration for the politics of community-based or participatory performance practice, seeking to realign the field of Applied Theatre away from effects towards an affective role, connected to sensations of pleasure.



Contents Acknowledgments PART I: THE END OF EFFECT Introduction: Hedonism is a Bunker Incidents of Cutting and Chopping The End of the Story? Academic Scriptwriters and Bodily Affects PART II: PERFORMANCE AFFECTS Performance Affects: A Kind of Triumph The Call of Beauty: An Affective Invitation About Face: Disturbing the Fabric of the Sensible Conclusion: Let Them Slide Endnotes Bibliography Index



JAMES THOMPSON Professor of Applied and Social Theatre at the University of Manchester, UK, Director of In Place of War and a Director of the Centre for Applied Theatre Research. He is author of Drama Workshops for Anger Management and Offending Behaviour (1999), Applied Theatre: Bewilderment and Beyond (2003), Digging Up Stories: Applied Theatre, Performance and War and with Jenny Hughes and Michael Balfour, Performance In Place of War (2009).


andere Formate