Bültmann & Gerriets
Death by Laughter
Female Hysteria and Early Cinema
von Maggie Hennefeld
Verlag: Columbia University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-231-21328-8
Erschienen am 19.03.2024
Sprache: Englisch
Format: 165 mm [H] x 242 mm [B] x 28 mm [T]
Gewicht: 698 Gramm
Umfang: 368 Seiten

Preis: 150,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 4. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

150,50 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis
Biografische Anmerkung

Maggie Hennefeld reveals the forgotten histories of "hysterical laughter," exploring how women's amusement has been theorized and demonized, suppressed and exploited.



Acknowledgments
Introduction
Part 1: Death by Laughter
1. Hysterical Laughter on the Brink of Enjoyment
2. Female Death by Laughter (Beyond Enjoyment)
3. An All Too Brief History of Laughter and Death
Part 2: Female Hysteria
4. Gaslighting the Libido: Feminist Politics of Madness, Laughter, and Power
5. Laughter: The Forgotten Symptom
6. Mass Hysteria, Collective Laughter, and Affective Contagion
Part 3: Early Cinema
7. Laughter Unleashed: Hysterical Women at the Movies
8. The Visual Cure? Moving Pictures as Neurotic Trigger and Therapeutic Instrument
9. From Mouth to Screen: Laughing Heads in the History of Film
Conclusion: Laughter, Hysteria, Power-Then and Now
Notes
Index



Maggie Hennefeld is associate professor of cultural studies and comparative literature at the University of Minnesota, Twin Cities. She is the author of Specters of Slapstick and Silent Film Comediennes (Columbia, 2018), co-curator of the silent film collection Cinema's First Nasty Women (2022), and coeditor of Unwatchable (2019) and Abjection Incorporated: Mediating the Politics of Pleasure and Violence (2020).