Bültmann & Gerriets
Apocalypse and Paradigm
Science and Everyday Thinking
von Errol E. Harris
Verlag: Praeger
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-275-96830-4
Erschienen am 28.02.2000
Sprache: Englisch
Format: 222 mm [H] x 145 mm [B] x 13 mm [T]
Gewicht: 353 Gramm
Umfang: 168 Seiten

Preis: 81,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 8. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

81,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Preface
The Significance of Conceptual Schemes
The Newtonian Paradigm
Twentieth Century Residue
The Problem of Sovereignty in International Affairs
Twentieth Century Revolution
Circumspective Transformation
Postmodernization--The Dilemma
Bibliography
Index



The influence of scientific paradigms is much more widespread than usually realized. According to Harris, it permeates the whole of the culture of which science is an integral part. The paradigm of Newtonian science was essentially mechanistic and atomistic, and thinking in these terms not only penetrated philosophy, economics, morals and politics for the next three centuries, but remains latent in 20th century ways of thought.
As Harris illustrates, the Newtonian paradigm is obsolete in confronting today's global problems. While Planck and Einstein introduced a new scientific revolution at the beginning of the century, it has yet to be reflected in common habits of thinking. It is now urgently necessary to adopt the new conceptual scheme in other fields as it has come to dominate science if global issues are to be resolved. A provocative analysis that will be of particular interest to students, teachers, and policymakers involved with public policy, the history of science and philosophy, and ethics.