Bültmann & Gerriets
Religion and the Culture of Print in Modern America
von Charles L Cohen, Paul S Boyer
Verlag: University of Wisconsin Press
Reihe: Print Culture History in Moder
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-299-22570-4
Erschienen am 28.04.2008
Sprache: Englisch
Format: 228 mm [H] x 163 mm [B] x 29 mm [T]
Gewicht: 658 Gramm
Umfang: 392 Seiten

Preis: 64,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 14. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

64,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung

Explores how a variety of print media - religious tracts, newsletters, cartoons, pamphlets, self-help books, mass-market paperbacks, and editions of the Bible from the King James Version to contemporary ""Bible-zines"" - have shaped and been shaped by experiences of faith since the Civil War.



Charles L. Cohen is professor of history and religious studies and director of the Lubar Institute for the Study of the Abrahamic religions at the University of Wisconsin-Madison. He is the author of God's Caress: The Psychology of Puritan Religious Experience. Paul S. Boyer is Merle Curti Professor of History Emeritus and former director of the Institute for Research in the Humanities at the University of Wisconsin-Madison. His many books include Purity in Print: Book Censorship in America from the Gilded Age to the Computer Age, also published by the University of Wisconsin Press; When Time Shall Be No More: Prophecy Belief in Modern American Culture; and Salem Possessed: The Social Origins of Witchcraft with Stephen Nissenbaum.


weitere Titel der Reihe