Bültmann & Gerriets
Formative Assessment and Science Education
von Nigel Bell, B. Cowie
Verlag: Springer Netherlands
Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education Nr. 12
E-Book / PDF
Kopierschutz: PDF mit Wasserzeichen

Hinweis: Nach dem Checkout (Kasse) wird direkt ein Link zum Download bereitgestellt. Der Link kann dann auf PC, Smartphone oder E-Book-Reader ausgeführt werden.
E-Books können per PayPal bezahlt werden. Wenn Sie E-Books per Rechnung bezahlen möchten, kontaktieren Sie uns bitte.

ISBN: 978-0-306-47227-5
Auflage: 2001
Erschienen am 21.12.2005
Sprache: Englisch
Umfang: 148 Seiten

Preis: 96,29 €

Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Acknowledgements. 1. Introduction. 2. A review of the relevant literature. 3. A case study of formative assessment. 4. The characteristics of formative assessment. 5. A model of formative assessment. 6. Cameos of formative assessment. 7. Learning and formative assessment. 8. Doing formative assessment. Appendix. References. Index. Figures. Table.



This work documents the findings of a research project which investigated the ways in which teachers and students used formative assessment to improve the teaching and learning of science in some New Zealand classrooms. It will be of interest to graduate students and researchers, as well as teacher educators, curriculum developers, and assessment specialists.


andere Formate