Bültmann & Gerriets
In the Company of MEDIA
Cultural Constructions Of Communication, 1920's To 1930's
von Hanno Hardt
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-0-367-15444-8
Erschienen am 17.12.2020
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 150 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 295 Gramm
Umfang: 202 Seiten

Preis: 57,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 6. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This book explores the imaginative construction of a cultural history of the media in a series of essays that draw on various artistic and intellectual narratives of Western societies and trace incidental encounters with the means of social communication in cultural and political settings.



1. Introduction: Cultural Constructions of Communication 2. The Gaze of the Artist: American Newspapers in an Urban Setting 3. Revolutionary Reportage: Constructing the New Soviet Journalism 4. Negotiated Images: The Rise of Photojournalism in Weimar Germany 5. Radio and Kultur: On the Social Uses of German Broadcasting 6. Fictional Journalists: News Work in American Novels 7. Billboards of the Dream: Walker Evans on 1930s U.S. Advertising 8. Wireless Pleasure: Locating Radio in the American Home 9. Pierced Memories: On the Rhetoric of a Bayoneted Photograph


andere Formate