Bültmann & Gerriets
What English Language Teachers Need to Know Volume III
Designing Curriculum
von Maryann Christison, Denise E Murray
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: ESL & Applied Linguistics Professional Series
Taschenbuch
ISBN: 978-0-367-22582-7
Auflage: 2nd edition
Erschienen am 26.10.2021
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 503 Gramm
Umfang: 362 Seiten

Preis: 53,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Designed for pre-service and novice teachers in ELT, What English Language Teachers Need to Know Volumes I, II, and III are companion textbooks organized around the key question: What do teachers need to know and be able to do in order to help their students to learn English?



MaryAnn Christison is Professor in the Department of Linguistics at the University of Utah, U.S.A.

Denise E. Murray is Professor Emeritus at Macquarie University, Australia, and Professor Emeritus at San José State University, U.S.A.



Part I: Contexts for ELT Curricula 1. The Nature of Curriculum Design 2. Social, Political, and Historical Contexts 3. Emergent and Emerging Englishes 4. The Multilingual Context 5. The Technological Context Part II: Key Processes in Curriculum Design 6. The Cycle of Curriculum Design 7. Connecting Lessons, Courses, and Programs 8. Quality Assurance and Curriculum Part III: Linguistic-based Curricula 9. The Structural Approach 10. The Notional-Functional Approach 11. The Academic Language Functions Approach 12. A Genre- and Text-based Approach 13. A Vocabulary Approach 14. A Language Skills Approach Part IV: Content-based Curricula 15. A Content and Language Integrated Approach 16. A Topical-Situational Approach Part V: Learner-centered Curricula 17. A Negotiated Curriculum 18. A Humanistic Curriculum 19. A Task-based Curriculum Part VI: Learning-centered Curricula 20. Outcome-based Education 21. A Competency-based Curriculum 22. A Standards-based Curriculum


andere Formate
weitere Titel der Reihe