Bültmann & Gerriets
Teaching and Learning Second Language Listening
Metacognition in Action
von Christine C M Goh, Larry Vandergrift
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: ESL & Applied Linguistics Professional Series
Taschenbuch
ISBN: 978-0-367-25425-4
Auflage: 2nd edition
Erschienen am 27.07.2021
Sprache: Englisch
Format: 226 mm [H] x 150 mm [B] x 21 mm [T]
Gewicht: 532 Gramm
Umfang: 340 Seiten

Preis: 56,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Christine C. M. Goh is President's Chair Professor in Education (Linguistics and Language Education) at the National Institute of Education, Nanyang Technological University, Singapore.

Larry Vandergrift was Professor Emeritus from the Official Languages and Bilingualism Institute in the Faculty of Arts at the University of Ottawa, Canada.



Now in its second edition, this reader-friendly text offers a comprehensive treatment of concepts and knowledge related to teaching second language (L2) listening, with a particular emphasis on metacognition.



Part 1: Second Language Listening Theory and Research 1. Teaching Listening and Learning to Listen 2. Listening Competence 3. A Cognitive Model of Listening Comprehension 4. Factors that Influence Listening Success Part 2: Metacognition and Learning to Listen 5. A Metacognitive Approach to Listening Instruction 6. A Metacognitive Pedagogical Sequence 7. Activities for Metacognitive Instruction Part 3: Developing Listening Competence 8. Perception and Word Segmentation 9. Task-Based Listening Lessons 10. Integrated Projects for Extensive Listening 11. Listening with Technology 12. Assessing Listening for Learning Epilogue: Synthesis of Issues Related to Teaching and Learning Listening


andere Formate
weitere Titel der Reihe