Bültmann & Gerriets
Consumer Packaging Strategy
Localisation in Asian Markets
von Huda Khan, Richard Lee, Polymeros Chrysochou
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: Routledge Advances in Management and Business Studies
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-367-43036-8
Erschienen am 18.08.2022
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 11 mm [T]
Gewicht: 413 Gramm
Umfang: 150 Seiten

Preis: 182,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 30. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book explores how packaging is more than simply changing the label or translating the brand into vernacular language. With in-depth interviews with brand managers of several major Western CPG brands and retailers, and analysis of emerging trends in Asia, this book will interest academics in market research and product design.



Huda Khan is Senior Lecturer in Marketing and Associate Director of Africa Asia Centre of Sustainability Research at the University of Aberdeen, UK.

Richard Lee is Associate Professor of Marketing at the University of South Australia and Senior Research Associate at the Ehrenberg Bass Institute.

Polymeros Chrysochou is Professor of Marketing at the Department of Management, Aarhus University, Denmark.



1. The Consumer Packaged Goods Industry in Asia PART I - Packaging Design and Localisation Strategy 2. Marketing Role of Packaging 3. Conceptualising Packaging Design 4. Methods of Measuring Packaging Effectiveness 5. Packaging Localisation: A Case Study of Supermarkets in China PART II - Effects of Packaging Localisation in Asian Markets 6. Effects of Product Type and Brand Familiarity in Packaging Localisation 7. Additional Effects of Price in Packaging Localisation 8. Effects of Consumption Situation and Price Premium in Packaging Localisation 9. Language as a Graphic Element in Packaging Localisation 10. How Consumers' Psychological Dispositions of Need for Affect and Need for Cognition May Influence Packaging Localisation Effectiveness 11. Managers' Perspectives on Packaging Localisation Conclusion


andere Formate
weitere Titel der Reihe