Bültmann & Gerriets
Aptitude, Learning, and Instruction
Volume 3: Conative and Affective Process Analyses
von Richard E Snow, Marshall J Farr
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-367-75617-8
Erschienen am 31.05.2021
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 721 Gramm
Umfang: 388 Seiten

Preis: 166,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 14. November in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Originally published in 1987, this volume made an early and important contribution to the reemphasis and reexamination of the conative and affective aspects of human performance, in coordination with cognitive psychology, in the study of aptitude, learning, and instruction.



Richard E. Snow, Marshall J. Farr



Preface. 1. Cognitive-Conative-Affective Processes in Aptitude, Learning, and Instruction: An Introduction Richard E. Snow and Marshall J. Farr 2. Aptitude Complexes Richard E. Snow 3. Structural Relationships Across Cognition, Personality, and Style Samuel Messick 4. Intelligence, and Cognitive Style Robert J. Sternberg 5. Cerebral, Cognitive, and Conative Processes Pat-Anthony Federico 6. Text Anxiety, Cognitive Interference, and Performance Irwin G. Sarason 7. The Influence of Positive Affect on Cognitive Organization: Implications for Education Alice M. Isen, Kimberly A. Daubman and Joyce M. Gorgoglione 8. Thinking about Feelings: The Development and Organization of Emotional Knowledge Nancy L. Stein and Linda J. Levine 9. Some Educational Implications of Sympathy and Anger from an Attributional Perspective Sandra Graham and Bernard Weiner 10. Making Learning Fun: A Taxonomy of Intrinsic Motivations for Learning Thomas W. Malone and Mark R. Lepper 11. Intrinsic Motivation and Instructional Effectiveness in Computer-Based Education Mark R. Lepper and Thomas W. Malone 12. Interestingness of Children's Reading Material Richard C. Anderson, Larry L. Shirey, Paul T. Wilson and Linda G. Fielding 13. If You Don't Know It Work On It: Knowledge, Self-Regulation and Instruction Drew H. Gitomer and Robert Glaser 14. Discussion W. J. McKeachie 15. Discussion Tom Trabasso 16. Discussion Ernest R. Hilgard 17. Cognition, Affect and Motivation: Issues, Perspectives and Directions Toward Unity Marshall J. Farr. Author Index. Subject Index.


andere Formate