Bültmann & Gerriets
Consuming Experience
von Antonella Caru, Bernard Cova
Verlag: Routledge
Taschenbuch
ISBN: 978-0-415-38244-1
Erschienen am 07.12.2006
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 12 mm [T]
Gewicht: 342 Gramm
Umfang: 220 Seiten

Preis: 81,20 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 12. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Caru, Antonella; Cova, Bernard



Coving the 'hot topic' of the consumption experience in an accessible manner and from a unique industry perspective which is not used in any other book, this innovative account of consumption experience is written by European leaders in the field.



Part 1: Setting Up the Scene of the Consumer Experience 1. Consuming Experiences: An Introduction 2. Agents in Paradise: Experiential Co-Creation Through Emplacement, Ritualization and Community 3. Consumer Immersion in an Experiential Context Part 2: Customer Driven Experiences 4. I Feel Good: Who Needs the Market? - Struggling and Having Fun With Consumer-Driven Experiences 5. Consumption Experiences and Product Meaning: Pasta for Young Italian Consumers 6. The Blandness and Delights of a Daily Object Part 3: Co-Driven Experiences 7. Consumption Experience, Self-Narrative and Self-Identity: The Example of Trekking 8. The Drivers of Hedonic Consumption Experience: A Semiotic Analysis of Rock Concerts 9. Fashion as the Ultimate Experiential Object: The Case of Issey Miyake's A-POC Brand Part 4: Company Driven Experiences 10. Converging Industries through Experience: Lessons from Edutainment 11. How Value-Based Brands Create Valuable Experiences: The Case of Sports Brands 12. Reenchantment of Retailing: Towards Utopian Islands Part 5: Conclusion 13. Consuming Experiences: Retrospect and Prospects


andere Formate