Bültmann & Gerriets
The Future of Educational Change
International Perspectives
von Ciaran Sugrue
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-43107-1
Erschienen am 01.04.2008
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 16 mm [T]
Gewicht: 531 Gramm
Umfang: 250 Seiten

Preis: 191,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 14. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This timely book provides a systematic overview and critique of contemporary approaches to educational change from some of the best-known writers and scholars in the field.



Ciaran Sugrue is Reader in Leadership and School Improvement in the Faculty of Education, University of Cambridge.



Section 1: Educational Change: For Better or For Worse? 1. Researching Change: The long and the short of it all 2. These may be good times: an argument that things are getting better 3. Towards a Single Hegemonic Model of Transfer of educational policy? Section 2: Educational Change: Lessons from Home and Away 4. U.S. School Reforms & Classroom Practice: 1980s-2005 5. Community Organizing for Educational Change: Past Illusions & Future Possibilities 6. New Influences on Policy & Practice in Mature Educational Systems Section 3: Educational Change: Finding New Directions? 7. The Exclusive Pursuit of Social Inclusion? 8. Research as a Tool for Democratizing Educational Policymaking 9. Repositioning and Revitalising City Schools: Who and What makes the difference? Section 4: Educational Change: Linking Research, Policy & Practice 10. Implementation research in education: Lessons learned; new opportunities for research, policy and practice 11. Harnessing The Power of the Knowledge Society: Possibilities & Prospects for Education Policy & Teacher Practice 12. Learning to Lead: Teachers in the Forefront


andere Formate