Bültmann & Gerriets
Authenticity and Learning
Nietzsche's Educational Philosophy
von David Cooper
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
Taschenbuch
ISBN: 978-0-415-52156-7
Erschienen am 21.02.2012
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 9 mm [T]
Gewicht: 209 Gramm
Umfang: 174 Seiten

Preis: 61,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 7. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

David E. Cooper elucidates Nietzsche's educational views in detail, in a form that will be of value to educationalists as well as philosophers. In this title, first published in 1983, he shows how these views relate to the rest of Nietzsche's work, and to modern European and Anglo-Saxon philosophical concerns.

For Nietzsche, the purpose of true education was to produce creative individuals who take responsibility for their lives, beliefs and values. His ideal was human authenticity. David E. Cooper sets Nietzsche's critique against the background of nineteenth-century German culture, yet is concerned at the same time to emphasize its bearing upon recent educational thought and policy.



1. Authenticity 2. 'Breadwinners' and 'Old Maids' 3. Nature and Technicism 4. Life and Liberal Education 5. Nietzsche's Philosophy of Truth 6. Genealogy, Values and the Teaching of Morality 7. The Justification of Society 8. The Higher Breeding of Man


andere Formate