Bültmann & Gerriets
The Multilingual Turn
Implications for SLA, TESOL, and Bilingual Education
von Stephen May
Verlag: Jenny Stanford Publishing
Taschenbuch
ISBN: 978-0-415-53432-1
Erschienen am 30.07.2013
Sprache: Englisch
Format: 226 mm [H] x 152 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 358 Gramm
Umfang: 240 Seiten

Preis: 68,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 3. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

Drawing on the latest developments in bilingual and multilingual research, this volume offers a cutting edge, interdisciplinary critique of, and alternatives to, still-dominant monolingual theories, pedagogies and practices in SLA and TESOL.



Stephen May is Professor of Education in Te Puna Wananga, and Deputy Dean Research in the Faculty of Education, University of Auckland, New Zealand. He is editor of the interdisciplinary journal, Ethnicities and Associate Editor of the journal Language Policy.



Introducing the "Multilingual Turn" Ch. 1. Disciplinary Divides, Knowledge Construction, and the Multilingual Turn Ch. 2. Ways Forward for a Bi/multilingual Turn in SLA Ch. 3. Moving beyond "lingualism": Multilingual embodiment and multimodality in SLA Ch. 4. Theorizing a Competence for Translingual Practice at the Contact Zone Ch. 5. Identity, Literacy and the Multilingual Classroo Ch. 6. Communication and Participatory Involvement in Linguistically Diverse Classrooms Ch. 7. Multilingualism and Common Core State Standards in the US Ch. 8. Who's teaching whom? Co-learning in multilingual classrooms Ch. 9. Beyond Multilingualism: Heteroglossia in Practice


andere Formate