Bültmann & Gerriets
The Public Space of Social Media
Connected Cultures of the Network Society
von Therese Tierney
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-63523-3
Erschienen am 18.06.2013
Sprache: Englisch
Format: 231 mm [H] x 157 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 408 Gramm
Umfang: 188 Seiten

Preis: 191,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 21. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book addresses how practices contained within contemporary networked publics fit into a larger genealogy of the public sphere. Here Tierney explores concepts of public space linked to theories of communal identity, civitas and democracy, the fete, and self-expression. Through empirical research she describes the actual social practices of the participants of networked publics.



Thérèse F. Tierney is an Assistant Professor of Architecture with a Designated Emphasis in New Media at the University of Illinois Urbana Champaign, US.



Introduction 1. Reappropriating Social Media: Internet activism, counterpublics, and implications 2. Assembling the Publics: Spatial, media, and network publics 3. Origins of Networked Publics: A multi-threaded socio-geographical history 4. Networked Identity Making: Cultural analysis of a social media platform-Facebook 5. Surveying Social Media: Empirical research, content analysis and interpretation 6. Technological Innovation: Public Implications Conclusion


andere Formate