Bültmann & Gerriets
Popular Literacies, Childhood and Schooling
von Jackie Marsh, Elaine Millard
Verlag: Taylor & Francis
Taschenbuch
ISBN: 978-0-415-65100-4
Erschienen am 13.09.2012
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 390 Gramm
Umfang: 276 Seiten

Preis: 65,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 20. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This bold, dynamic text offers a clear rationale for the development of curricula and pedagogy that will reflect young people's popular culture practices within and outside of school; and looks at the issue of educating teachers to embrace it.



Jackie Marsh and Elaine Millard are both Senior Lecturers in Education at the University of Sheffield, UK. Together, they have directed the ESRC Research Seminar Series, 'Children's Literacy and Popular Culture' (2002-2004).



Introduction, Jackie Marsh, Elaine Millard; Part 1 Early childhoods; Chapter 1 Technokids, Koala Trouble and Pokémon, Knobel Michele; Chapter 2 Children's popular culture in the home, Kate Pahl; Chapter 3 Mr Naughty Man, Pamela Greenhough, Wan Ching Yee, Jane Andrews, Anthony Feiler, Mary Scanlan, Martin Hughes; Chapter 4 Playing with texts, Eve Bearne, Helen Wolstencroft; Chapter 5 A sign of the times, Guy Merchant; Part 2 Youth and adolescence; Chapter 6 No single divide, Colin Lankshear; Chapter 7 Informal literacies and pedagogic discourse, Gemma Moss; Chapter 8 Making it move, making it mean, David Parker; Chapter 9 Nomads and tribes, Julia Davies; Part 3 Teachers and schooling; Chapter 10 Tightropes, tactics and taboos, Jackie Marsh; Chapter 11 Assets in the classroom, Muriel Robinson, Margaret Mackey; Chapter 12 Transformative practitioners, transformative practice, Elaine Millard; Chapter 13 Afterword, Donna E. Alvermann;


andere Formate