Bültmann & Gerriets
Social Analysis of Education
After the new sociology
von Philip Wexler
Verlag: Taylor & Francis
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-79212-7
Erschienen am 28.04.2017
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 422 Gramm
Umfang: 238 Seiten

Preis: 162,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 24. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

First published in 1987, this book offers an ideological critique of the new sociology of education, with the aim to redeem understanding of the social and historical character of knowledge. It argues that with an historical and social grasp, university knowledge can be understood as a collective product and can become a useful resource for encountering and transforming the social present.

To reach this objective, the book reviews the history of the new sociology of education and shows how it is limited by earlier times and social conflicts. In doing so, it aims to continue the unrealized critical analysis that was promised by the new sociology of education and remained contained.



Series editor's introduction; Preface; Acknowledgements; Part One Social analysis and sociology of education; 1. Revision 2. The rise and fall of the new sociology of education; Part Two After the new sociology of education; 3. Reorganization 4. Movement 5. Knowledge; Part Three Social analysis of education; 6. Theory 7. Society 8. Education; Bibliography; Index


andere Formate