Bültmann & Gerriets
Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in L2 Education
Vygotskian PRAXIS and the Research/Practice Divide
von James P Lantolf, Matthew E Poehner
Verlag: Taylor & Francis
Reihe: Esl & Applied Linguistics Professional
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-89417-3
Erschienen am 03.03.2014
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 142 mm [B] x 20 mm [T]
Gewicht: 431 Gramm
Umfang: 268 Seiten

Preis: 211,50 €
keine Versandkosten (Inland)


Jetzt bestellen und voraussichtlich ab dem 22. Oktober in der Buchhandlung abholen.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

James P. Lantolf is the George and Jane Greer Professor in Language Acquisition and Applied Linguistics in the Department of Applied Linguistics at Penn State University, USA.

Matthew E. Poehner is Associate Professor and Program Director of the K-12 teacher certification program in World Languages Education and Applied Linguistics in the Department of Curriculum and Instruction at Penn State University, USA.



CONTENTS

Preface

Acknowledgments

Chapter 1 Theory/Practice Gap in Applied Linguistics

Chapter 2 Sociocultural Theory and the Dialectic of Praxis: An Alternative to the Theory/Research-Practice Gap

Chapter 3 Psychology of the Social Environment

Chapter 4 A Theory of Developmental Education

Chapter 5 L2 Systemic Theoretical Instruction: Experimental-Developmental Studies

Chapter 6 L2 Systemic Theoretical Instruction: Intact Classroom Studies

Chapter 7 The Zone of Proximal Development and Dynamic Assessment

Chapter 8 Dynamic Assessment and L2 Development

Chapter 9 Conclusion

References



Rejecting the dichotomy between theory and practice that dominates SLA and language teaching, this book proposes an approach based on Vygotsky's sociocultural theory, according to which the two activities are inherently connected.


andere Formate
weitere Titel der Reihe