Bültmann & Gerriets
Social Studies and Diversity Education
What We Do and Why We Do It
von Ramona Fruja, Elizabeth E. Heilman, Matthew Missias
Verlag: Routledge
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-415-99671-6
Erschienen am 27.10.2009
Sprache: Englisch
Format: 260 mm [H] x 183 mm [B] x 28 mm [T]
Gewicht: 1005 Gramm
Umfang: 432 Seiten

Preis: 244,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 29. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis
Klappentext

Elizabeth E. Heilman, Ramona Fruja, Matthew Missias



Foreword: Contribution to Teacher Education, Marilyn Cochran-Smith

Foreword: Contribution to Social Studies, Stephanie van Hover and Keith C. Barton

Foreword: Contribution to Multicultural Pedagogy, Alexandra C. Rolfsmeyer and Adam J. Greteman

Introduction: How to Use This Book

Section 1: Purposes, Beliefs, and Contexts in Social Studies Education

Section 2: Democratic Values and Government

Section 3: Evidence and Interpretation in History

Section 4: History in Social Context

Section 5: Perspective Consciousness about Identity, Power and Culture

Section 6: Local and Global Communities and Economies

Section 7: Current Events and Controversies

Section 8: Using a Range of Resources

Section 9: Instruction and Designing Curriculum

Conclusion: The present and future of Teaching Methods in Social Studies and Diversity Education: Teaching Methods in Social Studies and Diversity Education: A Critical Review

Appendices



This one-of-a-kind resource features ideas from over one hundred of our nation's most thoughtful teacher educators reflecting on their best practices and offering specific strategies through which future teachers learn to teach.


andere Formate