Bültmann & Gerriets
Pedagogy, Intellectuals, and Dissent in the Later Middle Ages
Lollardy and Ideas of Learning
von Rita Copeland, Copeland Rita
Verlag: Cambridge University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-521-02302-3
Erschienen am 29.09.2005
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 427 Gramm
Umfang: 260 Seiten

Preis: 60,80 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 30. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

60,80 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Biografische Anmerkung
Inhaltsverzeichnis

This book is about the place of pedagogy and the role of intellectuals in medieval dissent. Focusing on the medieval English heresy known as Lollardy, Rita Copeland shows how how radical teachers transformed inherited ideas about classrooms and pedagogy as they brought their teaching to adult learners. The pedagogical imperatives of Lollard dissent were also embodied in the work of certain public figures, intellectuals whose dissident careers transformed the social category of the medieval intellectual.



Rita Copeland is Professor of Classical Studies and Comparative Literature at the University of Pennsylvania.



Acknowledgments; General introduction: pedagogy and intellectuals; Part I. From Pedagogies to Hermeneutics: Childhood, the Literal Sense and the Heretical Classroom: Introduction; 1. Revaluating the literal sense from antiquity to the Middle Ages; 2. Lollardy and the politics of the literal sense; Part II. Violent Representations: Intellectuals and Prison Writing: Introduction; 3. Richard Wyche and the public record; 4. William Thorpe and the historical record; Bibliography; Index.