Bültmann & Gerriets
Graphic Unconscious in Early M
von Tom Conley, Conley Tom
Verlag: Cambridge University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-521-03222-3
Erschienen am 31.10.2006
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 14 mm [T]
Gewicht: 344 Gramm
Umfang: 240 Seiten

Preis: 60,20 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 29. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

60,20 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This book studies the importance of typographic shapes in French Renaissance literature in the context of psychoanalysis and of the history of printed writing. Focusing on the poetry of Clement Marot, Rabelais's Gargantua, Ronsard's sonnets and the Essais of Montaigne, it argues that printed characters can either supplement or betray what they appear to articulate. They often reveal compositional patterns that do not appear to be under authorial control, and open political and subjective dimensions through the interaction of verbal and visual materials. This unconscious, proto-Freudian writing has complex historical relations with practices found in the media of the twentieth century.



List of illustrations; Acknowledgements; Introduction; 1. A secret space: Marot's Rondeaux; 2. The Rabelaisian hieroglyph; 3. Ronsard's sonnet-pictures; 4. The turn of the letter: from Cassandre to Hélène; 5. Montaigne's test of style: De l'exercitation; 6. A colossal abyss: Des coches; Conclusion; Notes; Bibliography; Index.