Bültmann & Gerriets
John Ford
Critical Re-Visions
von Michael Neill, Neill Michael
Verlag: Cambridge University Press
Taschenbuch
ISBN: 978-0-521-12857-5
Erschienen am 21.11.2009
Sprache: Englisch
Format: 216 mm [H] x 140 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 431 Gramm
Umfang: 304 Seiten

Preis: 49,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 6. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

49,60 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Biografische Anmerkung
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Michael Neill es internacionalmente conocido como
coach transformador, locutor de radio y escritor de
varios bestsellers, incluyendo Puedes tener lo que
quieras (You Can Have What You Want) y Supercoach.
Tiene más de 20 años de experiencia como consejero,
amigo, mentor y guía creativo de celebridades, altos
ejecutivos, miembros de la realeza y personas que
desean conocer más sobre sí mismos y sus



Originally published in 1988, John Ford: Critical Re-Visions offers a wholesale reconsideration of the reputation of a major Caroline playwright.



Introduction Michael Neill; 1. Ford in performance Roger Warren; 3. 'Sensationalism' and 'melodrama' in Ford's plays Richard Madelaine; 3. 'The Stage of My Mortality': Ford's poetry of death Colin Gibson; 4. Singing through the chatter: Ford and contemporary theatrical fashion Andrew Gurr; 5. 'Language and matter with a fit of mirth': dramatic construction in the plays of John Ford Kathleen McLuskie; 6. Mortality, morality and modernity in The Broken Heart: some dramatic and critical counter-arguments Harriett Hawkins; 7. 'What strange riddle's this?': deciphering 'Tis Pity She's a Whore Michael Neill; 8. 'Tis Pity She's a Whore as city tragedy Verna Foster; 9. Love's Sacrifice: Ford's metatheatrical tragedy Martin Butler; 10. 'Being all one': Ford's analysis of love and friendship in Loues Sacrifice and The Ladies Traill Brian Opie; 11. 'Effeminately dolent': gender and legitimacy in Ford's Perkin Warbeck Jean Howard; Index.