Bültmann & Gerriets
Human Abilities in Cultural Context
von J. W. Berry, S. H. Irvine
Verlag: Cambridge University Press
Hardcover
ISBN: 978-0-521-14211-3
Erschienen am 05.05.2010
Sprache: Englisch
Format: 234 mm [H] x 156 mm [B] x 34 mm [T]
Gewicht: 951 Gramm
Umfang: 636 Seiten

Preis: 95,10 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 8. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

95,10 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This study offers a re-evaluation of ability theory and different approaches to the measurement of intelligence.



Preface; Acknowledgements; Part I. Human Abilities in Theoretical Cultures; Section 1. Holistic Theories: 1. The abilities of mankind: a revaluation S. H. Irvine and J. W. Berry; 2. A triatchic view of intelligence in cross-cultural perspective Robert J. Sternberg; Section 2. Biometric Fundamentalism: 3. The biological basis of intelligence H. J. Eysenck; 4. Speed of information processing and population differences Arthur R. Jensen; Section 3. Structural Psychometrics: 5. The factor model as a theoretical basis for individual differences Joseph R. Royce; 6. The meaning of item bias in ability tests Ype H. Poortinga and Henk van der Flier; Part II. Cultural Responses to Ability Measurement; Section 4. Europe and North America: 7. The British 'cultural influence' on ability testing Paul Kline; 8. Cultural influences on patterns of abilities in North America Philip Anthony Vernon, Douglas N. Jackson and Samuel Messick; 9. Human abilities in the Eastern Mediterranean Cigdem Kagitcibasi and Isik Savasir; 10. The Norwegian tests and measurements in cultural context Knut A. Hagtvet and Johan O. Undheim; Section 5. Africa, Asia, and Australia: 11. Human assessment in Australia Daphne M. Keats and John A. Keats; 12. Test performance of blacks in Southern Africa I. M. Kendall, Mary Ann Vester, and J. W. Von Mollendorf; 13. Individual differences among the peoples of China J. W. C. Chan and Philip E. Vernon; 14. Japanese abilities and achievements Saburo Iwawaki and Philip E. Vernon; Part III. Cultural Limits Upon Human Assessment; Section 6. Minorities and Enclaves: 15. Native North Americans: Indian and Inuit abilities Damian McShane and J. W. Berry; 16. Aboriginal cognition and psychological nescience L. Z. Klich; 17. Testing Bushmen in the Central Kalahari Helmut Reuning; 18. Caste and cognitive processes J. P. Das and Amulya Kanti Satpathy Khurana; 19. Educational adaptation and achievement of ethnic minority adolescents in Britain Gajendra K. Verma; 20. The diminishing test performance gap between English speakers and Afrikaans speakers in South Africa J. M. Verster and R. J. Prinsloo; Author index; Subject index.