Bültmann & Gerriets
The Educated Brain
Essays in Neuroeducation
von Antonio M. Battro, Kurt W. Fischer, Pierre J. Lena
Verlag: Cambridge University Press
Hardcover
ISBN: 978-0-521-18189-1
Erschienen am 06.12.2013
Sprache: Englisch
Format: 229 mm [H] x 152 mm [B] x 15 mm [T]
Gewicht: 413 Gramm
Umfang: 282 Seiten

Preis: 72,30 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 7. November.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

72,30 €
merken
zum E-Book (PDF) 39,49 €
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

A broad overview of the major topics in the new discipline of neuroeducation.



Foreword: towards a new pedagogic and didactic approach Rita Levi-Montalcini; Part I. The Mind, Brain, and Education Triad: 1. Introduction: mind, brain, and education in theory and practice Antonio M. Battro, Kurt W. Fischer and Pierre J. Léna; 2. Historical considerations on brain and self Fernando Vidal; 3. Building bridges in neuroeducation John T. Bruer; 4. Mind, brain, and consciousness Jürgen Mittelstrass; 5. Understanding mind, brain, and education as a complex, dynamic developing system: measurement, modeling, and research Paul van Geert and Henderien Steenbeek; Part II. Brain Development, Cognition, and Education: 6. Epigenesis and brain plasticity in education Wolf Singer; 7. Chronoeducation: how the biological clock influences the learning process Daniel P. Cardinali; 8. Dynamic cycles of cognitive and brain development: measuring growth in mind, brain, and education Kurt W. Fischer; 9. Brain mechanisms and learning of high level skills Michael I. Posner, Mary K. Rothbart and M. Rosario Rueda; 10. Developing the brain: a functional imaging approach to learning and educational sciences Hideaki Koizumi; Part III. Brain, Language, and Mathematics: 11. A triptych of the reading brain: evolution, development, pathology, and its intervention Maryanne Wolf; 12. Reading and the brain: a cross-language approach Usha Goswami; 13. Cortical images of early language and phonological development using near infrared spectroscopy Laura-Ann Petitto; 14. Cerebral constraints in reading and arithmetic: education as a 'neural recycling' process Stanislas Dehaene.


andere Formate