Bültmann & Gerriets
Derrida, Heidegger, Blanchot
von Timothy Clark
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-40539-3
Erschienen am 04.03.2004
Sprache: Englisch
Format: 222 mm [H] x 145 mm [B] x 18 mm [T]
Gewicht: 471 Gramm
Umfang: 236 Seiten

Preis: 104,00 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 8. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

104,00 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

Jacques Derrida is undoubtedly one of the foremost figures in the development of twentieth-century literary theory. The school of 'deconstruction' that has grown out of his work has been either absorbed into the corpus of modern literary theory or, more recently, criticized for its departures from the original texts of Derrida in whose name it is practised. Timothy Clark's innovative book traces instead sources of Derrida's practice of 'literature' as a form of philosophical thinking in the work of Heidegger and Blanchot. It offers a welcome stylistic clarity in a field beleaguered by its philosophical and linguistic difficulty. Clark gives close readings of key texts including Heidegger's Conversation on a Country Path, Blanchot's L'attente l'oubli, and Derrida's Pas and Signsponge, and widens the scope of his discussion of philosophical cultivation of 'literary' forms to include in addition the issues of creativity, influence and responsibility as they appear in the work of Lyotard and Levinas.



Preface; Introduction; 1. Overcoming aesthetics, Heideggerian Dichtung; 2. Blanchot: the literary space; 3. Derrida and the literary; 4. The event of signature: a 'science of the singular?'