Bültmann & Gerriets
Network-Based Classrooms
von Trenton W. Batson, Bertram C. Bruce, Joy Kreeft Peyton
Verlag: Cambridge University Press
Gebundene Ausgabe
ISBN: 978-0-521-41636-8
Erschienen am 17.12.2012
Sprache: Englisch
Format: 240 mm [H] x 161 mm [B] x 22 mm [T]
Gewicht: 642 Gramm
Umfang: 316 Seiten

Preis: 114,60 €
keine Versandkosten (Inland)


Dieser Titel wird erst bei Bestellung gedruckt. Eintreffen bei uns daher ca. am 5. Oktober.

Der Versand innerhalb der Stadt erfolgt in Regel am gleichen Tag.
Der Versand nach außerhalb dauert mit Post/DHL meistens 1-2 Tage.

114,60 €
merken
klimaneutral
Der Verlag produziert nach eigener Angabe noch nicht klimaneutral bzw. kompensiert die CO2-Emissionen aus der Produktion nicht. Daher übernehmen wir diese Kompensation durch finanzielle Förderung entsprechender Projekte. Mehr Details finden Sie in unserer Klimabilanz.
Klappentext
Inhaltsverzeichnis

This 1993 study examines the implications of the Electronic Networks for Interaction system for the teaching curriculum.



List of contributors; Acknowledgements; Introduction; Part I. Studying the Re-Creation of Innovations: 1. Innovation and social change Bertram C. Bruce; 2. A situated evaluation of ENFI Bertram C. Bruce and Joy Kreeft Peyton; 3. Understanding the multiple threads of network-based classrooms Joy Kreeft Peyton and Bertram C. Bruce; 4. Pulling together the threads: themes and issues in the network-based classroom Joy Kreeft Peyton and Bertram C. Bruce; Part II. Creating the Network-Based Classroom: 5. The origins of ENFI Trent Batson; 6. Student authority and teacher freedom Marshall Kremers; 7. Script writing on a computer network J. Douglas Miller; 8. Seeing students as writers Geoffrey Sirc and Thomas Reynolds; 9. The origins of ENFI, network theory, and computer-based collaborative writing instruction at the University of Texas Fred Kemp; 10. Why write - together- concurrently on a computer network? Christine M. Neuwirth, Michael Palmquist, Cynthia Cochran, Terilyn Gillepsie, Karen Hartman and Thomas Hajduk; 11. One ENFI path Diane Thompson; 12. Institutionalizing ENFI Michael Spitzer; Part III. Assessing Outcomes Across Realizations: 13. 'I'm talking about Allen Bloom': writing on the network David Bartholmae; 14. Designing a writing assessment to support the goals of the project Mary Fowles; References; Further reading; Index.